Lokalne informacje oraz ciekawe konkursy w jednym miejscu!

Prognoza pogody

Częstochowa - poniedziałek

Dziś jest 28 May 2018 - do końca roku pozostało 217 dni.

Imieniny obchodzą:

Wszystkiego najlepszego!

Następne dni

Nie trać włosów zimą! Tak zadbasz o nie dietą

Nie trać włosów zimą! Tak zadbasz o nie dietą

Osłabione, bez życia, blasku i w nie najlepszej formie – takie bywają nasze włosy w sezonie  zimowym, kiedy noszenie czapek, mróz i zmiany temperatur pogarszają ich kondycję. Jak dzięki odpowiedniej diecie sprawić, by mimo niesprzyjającej aury nadać włosom piękny wygląd i witalność? 

O tym, jak zadbać o włosy zimą, mówi Katarzyna Zadka – dietetyk, ekspert w programie edukacyjnym „Żyj smacznie i zdrowo”!
* Zimowe niedobory na głowie
Przez całą zimę powinniśmy się starać unikać niedostatecznego spożycia witamin i składników mineralnych, aby nasz organizm zachował zdrowie i piękny wygląd mimo niesprzyjającej aury. Zimowe posiłki powinny oczywiście dostarczać składników podnoszących odporność czy działających przeciwdepresyjnie, jednak nie powinniśmy zapominać, by odżywiały jeden z naszych najcenniejszych atutów – włosy! Silne, zdrowe i błyszczące to powód do dumy o każdej porze roku. Jeśli na samą myśl o założeniu wełnianej czapki zaczynasz martwić się o stan swoich włosów po jej zdjęciu, to znak, że czas zadbać o odpowiednie menu, które nie tylko poprawi kondycję włosa, ale także będzie od wewnątrz chronić przed ich utratą czy osłabieniem. 
– Do prawidłowego wzrostu i odpowiedniej kondycji włosy potrzebują całej grupy składników. Po pierwsze witamin, szczególnie biotyny należącej do witamin z grupy B, niezbędnej do prawidłowej syntezy keratyny, czyli białka będącego podstawowym budulcem włosa. Następnie witamin A i E niwelujących skutki stresu oksydacyjnego, który mocno osłabia włosy. Ponadto utrzymują one w dobrej kondycji także skórę głowy. Nie ma pięknych włosów bez odpowiedniej ilości żelaza, krzemu i cynku, czyli składników zapobiegających ich łamaniu i wypadaniu. Pamiętajmy też o dobrych tłuszczach z rodziny omega-3 nadających blask oraz pełnowartościowym białku umożlwiającym ich tworzenie przez organizm – wymienia Katarzyna Zadka.
* Dobre menu dla włosów
Gdzie szukać składników, które wzmocnią nasze włosy? – Jeśli chcemy zadbać o grubość i gęstość włosa, powinniśmy poszukać produktów, które zawierają aminokwasy siarkowe m.in. cysteinę, którą organizm wykorzystuje do syntezy keratyny. Ich źródłem są przede wszystkim jaja, soja i mięso – wymienia Katarzyna Zadka. Żelazo, które reguluje aktywność gruczołów łojowych i zapobiega wypadaniu włosów, dostarczymy, włączając do diety czerwone mięso, jaja, rośliny strączkowe, zielone warzywa czy pełnoziarniste produkty. Witaminy E i kwasów tłuszczowych omega-3 szukajmy w orzechach, a także olejach roślinnych, rybich i rybach. Ryby to także źródło witaminy D, której najbardziej brakuje nam zimą, a która uczestniczy w przytwierdzaniu włosa w cebulce. 
Oczywiście w menu nie może zabraknąć również warzyw i owoców, w zimie korzystajmy z mrożonek. 
Dobry wygląd włosów zapewnia również skrzyp polny, obecny w wielu suplementach diety. Jeśli decydujemy się na przyjmowanie tego typu preparatu, pamiętajmy, że efekty zobaczymy dopiero po kilku miesiącach – malutka cebulka odżywiająca włos potrzebuje trochę czasu.
* Stres z głowy - włos zdrowy
Na strukturę, wygląd i jakość naszych włosów mają wpływ nie tylko odpowiednia dieta, ale także nasze samopoczucie. Stres i nerwy mogą się przyczynić do osłabienia włosów i ich wypadania równie skutecznie jak mróz. Silne emocje obkurczają naczynia wokół włosa i mogą powodować jego niedożywienie. Pamiętajmy zatem również o porcji aktywności, która pomoże ukoić nasze nerwy, czy ćwiczeniach oddechowych. Zorganizowanie w domu lub mieszkaniu przytulnego kącika w stylu hygge również pozwoli się zrelaksować i poradzić sobie z zimową chandrą.
* Bądźmy delikatni
Zimą powinniśmy jeszcze bardziej zwracać uwagę na to, w jaki sposób traktujemy nasze włosy. I nie chodzi tu już tylko o odżywianie ich od środka czy używanie odpowiednich preparatów zabezpieczających je przed wysuszeniem i mrozem. Zwykłe rozczesywanie po każdym zdjęciu czapki czy wejściu do ciepłego pomieszczenia również je osłabia. Jeśli używamy szczotki czy grzebienia, zwróćmy uwagę na delikatność wykonywanych ruchów. Na okres zimowy zmieńmy grube szczotki i twarde grzebyki na te, które mają delikatniejsze włosie lub takie, które są przeznaczone do ochrony wypadających włosów.
[newsrm.tv]

Sponsor prognozy pogody
Witamy nowego mieszkańca

Dziś urodzili się...

 

 

Julek

 

Pola

 

Nasz skarb

10 maja o 10:40 urodził się nasz trzeci skarb. Jest śliczny i bardzo podobny do mamy, Agnieszka Gierzyńska-Kierwińska.

Uwaga! Objazd

Utrudnienia w komunikacji

Nowy odcinek DW 908
Do ruchu został dopuszczony nowy odcinek DW 908 – przedłużenie al. Bohaterów Monte Cassino do ul. Dźbowskiej. Kierowcy, piesi i rowerzyści mogą już z niego korzystać.

 

Całkowite zamknięcie ul. Żareckiej w Janowie

Zgodnie z informacją firmy DROG-BUD - wykonawcy robót na drodze wojewódzkiej na odcinku Janów-Żarki - od środy 4 kwietnia 2018 r.  całkowicie nieprzejezdna będzie ulica Żarecka w Janowie (od rynku w Janowie do początku muru w Złotym Potoku)

 

.Naprawy gwarancyjne

Rozpoczęto naprawy gwarancyjne związane z uszkodzeniami konstrukcji jezdni na odcinku I i II Alei oraz placu Biegańskiego - informuje Miejski Zarząd Dróg i Transportu. Będą się wiązać z utrudnieniami w ruchu. .
Ograniczenia w ruchu będą występowały do końca lipca tego roku.

 

Wyjątki w kursowaniu autobusów i tramwajów w 2018 roku
31 maja (czwartek) – Boże Ciało – rozkłady niedzielne
1 czerwca (piątek) – piątek pomiędzy Świętem Bożego Ciała a weekendem - rozkłady sobotnie
15 sierpnia (środa) – Święto Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny – rozkłady niedzielne
1 listopada (czwartek) – Wszystkich Świętych – rozkłady sobotnie
2 listopada (piątek) – piątek pomiędzy Świętem Wszystkich Świętych a weekendem – rozkłady sobotnie
24 grudnia (poniedziałek) – Wigilia – rozkłady sobotnie
25 grudnia (wtorek) – Święto Bożego Narodzenia – rozkłady niedzielne
26 grudnia (środa) – Święto Bożego Narodzenia – rozkłady niedzielne
31 grudnia (poniedziałek) – Sylwester – rozkłady sobotnie
Nocna weekendowa komunikacja autobusowa oprócz wszystkich weekendów, będzie kursowała w następujące noce:
Maj: z 1 na 2; z 2 na 3; z 3 na 4; z 31 na 1 czerwca
Listopad: z 1 na 2
Grudzień: z 23 na 24; z 24 na 25; z 25 na 26; z 30 na 31; z 31 na 1 stycznia 2019 r.

 

 

Pożegnania

Zmarła Elżbieta Gonet


Nie żyje lek. med. Elżbieta Gonet, długoletni ordynator Oddziału Pediatrii Szpitala Górniczego w Blachowni. Zmarła 16 maja 2018, miała 81 lat.

 

Zmarł Andrzej Kwapisz


Nie żyje Andrzej Kwapisz. starosta częstochowski w l. 2006 – 2017, radny powiatu częstochowskiego w l. 1998 – 2002 oraz 2006 – 2018, członek Zarządu Powiatu  Częstochowskiego w l. 1998 – 2004, prezes Ochotniczej Straży Pożarnej w Borownie w l. 1995 – 2000, długoletni działacz struktur wojewódzkich i powiatowych PSL. Zmarł w nocy z 1 na 2 maja 2018, miał 73 lata.

 

Zmarła Maria Kazimiera Rosiek

Nie żyje Maria Kazimiera Rosiek, pedagog. Zmarła 13 kwietnia 2018. Miała 89 lat

 

Zmarł o. Bronisław Zapłotny

Nie żyje o. Bronisław Zapłotny, paulin. Zmarł 16 kwietnia 2018. Miał 86 lat.

 

Zmarł br. Zbigniew Kursa


Nie żyje br. Zbigniew Kursa, paulin. Zmarł na Jasnej Górze 7 kwietnia 2018. Miał 72 lata. 

 

Zmarła Urszula Sejfryd Betnarska 

Nie żyje Urszula Sejfryd Betnarska, lekarz medycyny. Zmarła 1 kwietnia 2018. Miała 79 lat.

 

Zmarł Stanisław Rak


Nie żyje Stanisław Rak, b. prezes i dyrektor Częstochowskiego Przedsiebiorstwa Komunalnego. Zmarł 31 marca 2018, miał 64 lata.

 

Zmarła Anna Zajic


Nie żyje Anna Zajic, pedagog, prezes Polskiego Stowarzyszenia Pedagogicznego i Psychologicznego "Macierz". Zmarła 24 marca 2018, miała 58 lat.

 

Zmarła Alicja Najzarek

Nie żyje Alicja Najzarek, lekarz medycyny. Zmarła 23 marca 2018, miała 85 lat. 
 

 

Zmarł Zdzisław Jałowiecki

Nie żyje Zdzisław Jałowiecki, związany z drużyną Włókniarza jako zawodnik w latach 50. i początkach 60. (zdobył z nią Drużynowe Mistrzostwo Polski w 1959 r.), następnie trener i działacz klubu. Zmarł 17 marca 2018 r., miał 84 lata

 

Zmarł Ryszard Jarosław Gondek


Nie żyje Ryszard Jarosław Gondek, były nauczyciel wychowania fizycznego w LO im. H. Sienkiewicza i trener lekkoatletyki, wychowawca najlepszych zawodniczek w Polsce w biegach średnich: Małgorzaty Rydz, Moniki Suchodolskiej, Anny Struskiej. Zmarł 7 marca 2018, miał 65 lat.

 

Zmarła Grażyna Czyż

Nie żyje Grażyna Czyż, długoletni nauczyciel szkół częstochowskich i dyrektor Szkoły Podstawowej  nr 16. Zmarła. 4 marca 2018, miała 72 lata,

 

Zmarła Jadwiga Gawrychowska

Nie żyje mgr Jadwiga Gawrychowska z d. Tanek, była więźniarka obozów koncentracyjnych w Oświęcimiu i Ravensbrück. Zmarła 3 marca 2018, miała  91  lat

 

Zmarł Jan Wojciechowski

Nie żyje Jan Wojciechowski, lekarz medycyny.Zmarł 3 marca 2018, miał 74 lata.