Lokalne informacje oraz ciekawe konkursy w jednym miejscu!

Prognoza pogody

Częstochowa - poniedziałek

Dziś jest 17 December 2018 - do końca roku pozostało 14 dni.

Imieniny obchodzą:

Wszystkiego najlepszego!

Następne dni

Aż 63% Polaków jest nieszczęśliwych w swojej pracy

Aż 63% Polaków jest nieszczęśliwych w swojej pracy

Ponad 60% Polaków jest nieszczęśliwych w swojej pracy – wynika z badania PracujeBoLubie.pl, a także Sedlak&Sedlak. W praktyce oznacza to, że ponad połowa Polaków spędza 1/3 swojego życia na byciu nieszczęśliwymi. W Stanach Zjednoczonych oszacowano koszty związane z brakiem satysfakcji z pracy na ponad 500 mld dolarów rocznie.

Obecnie już ponad 50% polskich pracodawców ma problem ze znalezieniem i dopasowaniem kandydatów (WorkService, 2017). Oznacza to, że pracodawcy muszą się skupić na optymalizacji działań i strategicznym podejściu do zarządzania, szczególnie w aspektach takich jak lepsze dopasowanie kandydatów, wyższa lojalność pracowników i budowanie zaangażowania pracowników. Dlatego Employer Branding Institute powołał do życia inicjatywę społeczną PracujeBoLubie.pl mającą na celu zadbanie o nasze szczęście z pracy – zwrócenie uwagi pracodawców na zagadnienie szczęścia w pracy i zachęcenie pracowników do wyjścia z inicjatywą i aktywnego zabiegania o elementy, które dają spełnienie i satysfakcję.
Instytut wyróżnił także 4 najważniejsze filary, które wpływają na satysfakcję pracowników. Są to zdrowie, atmosfera i emocje, flow w pracy i sens pracy. Poziom szczęścia rośnie wraz z odpowiednim dbaniem o jeden lub więcej filarów. Działania te przekładają się bezpośrednio na zaangażowanie oraz satysfakcję z wykonywanej pracy.
* Szlachetne zdrowie
Najlepszy pracodawca to taki, który dba o zdrowie swoich pracowników. Niestety w Polsce ten elitarny klub to tylko 3% pracodawców, podczas gdy średnia światowa wynosi 29%. Teoretycznie do znalezienia się w tej grupie wystarczyć powinny szeroko zakrojone pakiety health & wellness. Zdrowi pracownicy oznaczają nie tylko spore oszczędności, lecz także korzyści płynące z większego zaangażowania. Mniej zestresowani pracownicy są nawet o 29% bardziej usatysfakcjonowani swoją pracą i czują się nawet o 25% ważniejsi dla swojej organizacji. - Nie wolno nam zapominać, że w dbaniu o pracowników powinno chodzić właśnie o pracowników. Ułatwmy im codzienne funkcjonowanie. Zadbajmy, żeby czas, który chcą mieć wolny, faktycznie był wolny – wtedy odwdzięczą się nam większym zaangażowaniem i efektywniejszą pracą. A idealnemu pracodawcy zależy, by Idealni Pracownicy byli szczęśliwi. Pozwólmy też pracownikom współtworzyć programy health & wellness, tak, żeby odpowiadały na ich realne potrzeby – mówi Kinga Makowska, Creative Strategist z wieloletnim doświadczeniem w HR i marketingu konsumenckim.
- Niezastąpionym narzędziem, które pozwoli pracownikom realnie mieć wpływ na to, jaką ofertę świadczeń zapewni firma, jest crowdsourcingowa platforma angażowania pracowników. Pozwala ona wypowiedzieć się załodze w tej, ale także w każdej innej ważnej sprawie, a efektywna technologia i metoda angażowania zapewni wysoki odzew. Czasy ankiet pracowniczych, których głównymi wadami jest to, że stawiają konkretne tezy i mało kto ma radość z ich wypełniania, odchodzą do lamusa – dodaje Eliza Skotnicka, Doświadczony Menedżer w Zespole People Advisory Services w EY.
* Po pierwsze atmosfera
Według badań Graftona, aż 94% kandydatów wskazuje atmosferę jako najważniejszy czynnik dla swojej aplikacji na ofertę pracy, stawiając ją ponad elastycznymi godzinami pracy i możliwościami rozwoju zawodowego. - To, co nasi pracownicy wskazują jako najważniejszy czynnik wpływający na ich zaangażowanie i satysfakcję z pracy, to środowisko i ludzie, z którymi pracują. Wspólne wartości oraz otwartość na różnorodność, współpraca, cel i poczucie, że projekty, które realizujemy, mają realny wpływ na zmiany i sukces u naszych klientów, wzmacniają relacje pomiędzy pracownikami. Dzięki temu mówią oni, że lubią ze sobą przebywać nie tylko w godzinach pracy, ale również chętnie spotykają się prywatnie. Przyjaźnie i znajomości nawiązywane podczas pracy pozostają na długie lata, a nasi alumni wspominają swoje zespoły i ludzi z dużym sentymentem – mówi Anna Woźniak, Doświadczony Menedżer ds. Rekrutacji w EY. 
W innowacyjnym budowaniu kultury w firmie wcale nie chodzi o to, by pracowników na siłę łączyć, tylko by łączyły ich wspólne wartości i różnorodność. Z tego powodu coraz więcej firm zmienia swoje podejście do kultury organizacji, zastępując ją ideą wspólnych wartości.
* Flow, czyli przepływ
Efektywna praca jest celem zarówno pracodawcy, jak i pracownika. Flow, będąc najbardziej sprzyjającym pracy stanem naszego umysłu, przyczynia się do odczuwania przez nas głębokiej satysfakcji z wykonywanego zadania i pomaga wspiąć się na wyżyny efektywności. Pracownik czuje, że spędza czas na robieniu czegoś pozytywnego – co sprawia, że jest   szczęśliwy. Nie jest dla nikogo zaskoczeniem, że pracownik realizujący przez pracę swoją pasję jest w nią mocniej zaangażowany i utożsamia się z nią. Gdy identyfikuje się ze swoją pracą, pracuje dużo bardziej produktywnie, co przekłada się bezpośrednio na wyniki firmy. Żeby unaocznić sobie, że to działa: G. Spreitzer i C. Porath przeprowadzili badania na pracownikach fizycznych i umysłowych. Ci, którzy mieli w pracy flow, mieli aż o 27% lepsze wyniki, a pracownicy umysłowi wyprzedzali stawkę o 16%.
* Poczucie sensu buduje zaangażowanie
- Pracownicy chcą godnie zarabiać, ale chcą też widzieć sens w tym, co robią i zwyczajnie czuć się dobrze w miejscu, w którym spędzają większość swojego dnia. Wyścig o najlepsze benefity, najbardziej kreatywne imprezy integracyjne czy pokoje gier, które najczęściej nie odpowiadają na faktyczne potrzeby pracowników, już nie wystarcza – mówi Barbara Zych, doktor psychologii, CEO Employer Branding Institute. Dla millenialsów w Polsce, stanowiących już ok. 25% rynku pracy, sens wykonywanych zadań w pracy jest jedną z kluczowych wartości (SAR, 2017), ważniejszą niż pieniądze czy benefity. Potwierdzają to też badania przeprowadzone wśród różnych grup wiekowych w Stanach Zjednoczonych przez APA. Szczęście w pracy oraz poczucie sensu tego, co się robi, wiąże się z większym poczuciem zaangażowania, lojalnością oraz większą produktywnością w pracy. Zarówno zagraniczne, jak i polskie badania (CBOS) pokazują, że ludzie wierzą (95%), że każdą pracę powinno wykonywać się z pasją. 
–  Zaangażowanie pracowników, poczucie ich wpływu i mocy sprawczej w organizacji można zwiększać, np. dzięki wykorzystaniu crowdsourcingowej platformy angażowania pracowników zintegrowanej z wewnętrznymi systemami firmy. Również w tym przypadku sprawdza się ta metoda bazująca na pomyśle outsourcowania problemu do szerokiej grupy ludzi (tu: pracowników) i zaangażowania ich w rozwiązanie wyzwań. Całość dopełnia system ciekawej, wyróżniającej się komunikacji i oryginalnych zachęt/nagród. Cały projekt poprzedzony jest warsztatami, podczas których diagnozowane są przeszkody, które dotychczas nie pozwalały pracownikom na angażowanie się w tego typu inicjatywy – mówi Eliza Skotnicka.
* Azymut na cel
W jaki sposób firmy mogą podejść do stworzenia takiego idealnego miejsca pracy? Według EY pomysłem na to jest znalezienie i ustalenie wspólnego, biorącego pod uwagę również interesariuszy i społeczeństwo celu, dla którego zarówno pracownicy, kadra zarządzająca, jak i właściciele angażują się w przedsięwzięcie, jakim jest dana firma. Celem tym nie powinny być krótko- ani długoterminowe ambicje finansowe, ale idea, myśl, która wyznaczać będzie kierunek wszelkich działań w organizacji. Cel to aspiracyjny powód istnienia, odpowiedź firmy na pytanie „dlaczego, po co istnieje”.  Takie organizacje ukierunkowane na cel (ang. purpose driven organisations) znacznie lepiej łączą – wydawałoby się z natury przeciwstawne – interesy tych różnych grup. 
- Pracownicy firm ukierunkowanych na cel są szczęśliwsi w pracy, trzy razy bardziej prawdopodobne jest, że pozostaną w niej na dłużej niż w przypadku innych organizacji. Jednocześnie ich zaangażowanie jest prawie 1,5 raza wyższe niż osób pracujących u innych pracodawców. A już 5% wzrost indeksu zaangażowania pracowników, podnosi zysk firmy o prawie jeden procent – mówi Michał Grzybowski, Lider Zespołu People Advisory Services, Partner EY. - Jednocześnie zaangażowani pracownicy znacznie chętniej będą promować własnego pracodawcę, niż tacy, którzy nie czują się dobrze w swojej pracy – podsumowuje.
Wypracowanie i aktywowanie Celu w całej organizacji to zadanie, które stoi przed zarządami, menedżerami i działem HR. By wypracować cel lub dostosować globalny cel na potrzeby polskiego biznesu, warto skorzystać ze sprawdzonych metod dostępnych na rynku, ale jednocześnie nowych dla danej firmy – pozwalających przełamać stereotypy i zaangażować wszystkie poziomy organizacji. Aktywacja celu to proces ciągły, który wymaga sprawnego systemu i przyjaznej technologii. Warto przy tej okazji zdiagnozować procesy i narzędzia funkcjonujące w firmie od dawna, ale nieprzynoszące już oczekiwanych efektów, których czasy świetności minęły (np. intranet, ankieta pracownicza) i postawić na nowe narzędzia i metodologię angażowania pracowników w wypracowywanie rozwiązań na wyzwania – dodaje.
[newsrm.tv]

Sponsor prognozy pogody
Witamy nowego mieszkańca

Dziś urodzili się...

 

 

 

Julek

 

Pola

 

Nasz skarb

10 maja o 10:40 urodził się nasz trzeci skarb. Jest śliczny i bardzo podobny do mamy, Agnieszka Gierzyńska-Kierwińska.

Uwaga! Objazd

Utrudnienia w komunikacji

Powrót linii nr 15 na stałą trasę
Miejski Zarząd Dróg i Transportu informuje, że w związku z zakończeniem remontu nawierzchni od poniedziałku 3 grudnia od godz. 9.00 na stałą trasę przez ul. Korkową wracają autobusy linii nr 15.
Przystanki WITAMINOWA i KUSOCIŃSKIEGO będą ponownie udostępnione do obsługi pasażerek i pasażerów.

 

Zmiany w organizacji ruchu przy dworcu Stradom

Od 22 listopada będzie obowiązywać czasowa organizacja ruchu na ul. Pułaskiego w rejonie dworca – informuje MZDiT. Zmiany wiążą się z pracami przy budowie centrum przesiadkowego.
W związku z realizacją zadania „Budowa węzłów przesiadkowych na terenie miasta Częstochowy” od 22 listopada, od godz. 7.00, wprowadzona zostanie czasowa organizacja ruchu na ul. Pułaskiego w rejonie dworca kolejowego Częstochowa-Stradom.
Będzie ona polegać na zamknięciu po jednym pasie ruchu (przyległym do pasa dzielącego) na każdej z jezdni.
Połączenie parkingu przy budynku dworca z ul. Pułaskiego będzie możliwe tylko na prawe skręty.

 

Czasowe utrudnienia w ruchu w Alejach
Na czasowe utrudnienia w ruchu w Alejach możemy się natknąć do 20 listopada – związane są z finalizacją prac gwarancyjnych. Dzień dłużej potrwa tam gruntowne oczyszczanie chodników i jezdni – informuje MZDiT.    
W ciągu alei Najświętszej Maryi Panny oraz w obrębie skrzyżowań alei z  przyległymi drogami możemy napotkać chwilowe utrudnienia w postaci zwężenia i wygrodzenia. Utrudnienia związane są z finalizacją prac gwarancyjnych i potrwają do 20 listopada.
Ponadto dobiegają końca roboty związane z gruntownym oczyszczaniem nawierzchni pasaży, chodników i jezdni w ciągu alei NMP – one także mogą generować czasowe niedogodności. Wspomniane prace zakończą się 21 listopada.

Utrudnienia w ruchu
W najbliższych dniach na niektórych częstochowskich drogach mogą występować utrudnienia w ruchu. Dotyczą one al. Jana Pawła II oraz  ulic Korkowej i Szczytowej.
* ALEJA JANA PAWŁA II
5 listopada rozpoczęła się budowa ścieżki rowerowej w al. Jana Pawła II na odcinku od ul. Wilsona do al. Armii Krajowej. Roboty, oprócz budowy samej ścieżki i chodnika, obejmują przebudowę zatoki autobusowej. W związku z prowadzonymi pracami utrudnienia wystepują na jezdni w kierunku Ronda Trzech Krzyży.
* KORKOWA
Również od 5 listopada zamknięta jest ul. Korkowa, na odcinku od ul. Grzybowskiej do ul. Kusocińskiego. Utrudnienia związane są z przebudową ulicy.
* SZCZYTOWA
7 listopada rozpoczęły się prace związane z przebudową chodnika na ul. Szczytowej. Zakres robót obejmuje wykonanie obustronnego chodnika wraz z wjazdami. Ul. Szczytowa pozostanie zamknięta dla ruchu kołowego na czas prowadzenia robót.

 

Zmiany na linii nr 15

W związku z remontem nawierzchni autobusy tej linii nie będą kursować ulicą Korkową od skrzyżowania z ulicami Bór, Wypalanki i Grzybowską do pętli autobusowej. W obu kierunkach pojadą ulicami Wypalanki i Poselską do Korkowej – informuje MZDiT.
W związku z remontem nawierzchni od 5 listopada przez około 3 tygodnie nie będzie możliwy przejazd autobusów linii nr 15 ulicą Korkową od skrzyżowania z ulicami Bór, Wypalanki i Grzybowską do pętli autobusowej KORKOWA.
W związku z tym autobusy linii 15 będą kursować w obu kierunkach tak jak linia nr 20, przez ulice Wypalanki i Poselską do Korkowej.
Przystanki WITAMINOWA i KUSOCIŃSKIEGO na czas remontu zostają w obu kierunkach zawieszone.
Na trasie objazdu obsługa pasażerek i pasażerów obowiązuje na wszystkich przystankach.

 

 

Wyjątki w kursowaniu autobusów i tramwajów w 2018 roku
24 grudnia (poniedziałek) – Wigilia – rozkłady sobotnie
25 grudnia (wtorek) – Święto Bożego Narodzenia – rozkłady niedzielne
26 grudnia (środa) – Święto Bożego Narodzenia – rozkłady niedzielne
31 grudnia (poniedziałek) – Sylwester – rozkłady sobotnie
Nocna weekendowa komunikacja autobusowa oprócz wszystkich weekendów, będzie kursowała w następujące noce:
Grudzień: z 23 na 24; z 24 na 25; z 25 na 26; z 30 na 31; z 31 na 1 stycznia 2019 r.

 

 

Pożegnania

Zmarł Janusz Seńczuk


Nie żyje Janusz Seńczuk, były zawodnik Skry Częstochowa.
Lwowianin, którego losy rzuciły na Śląsk, rozpoczął swoją przygodę z piłką nożną w Bytomiu - wspomina Seńczuka portal cz-pilka.pl. - W połowie lat pięćdziesiątych przybył d Częstochowy  izwiązał sie z tutejszą Skrą. Pracował na stanowisku kieowniczym w zakładach Warta i studiował w częstochowskiej Politechnice. Pod koniec lat sześćdziesiątych został oddelegowany do łódzkiego Zjednoczenia, a stamtąd do Wałbrzycha, gdzie osiadł na stałe. Był prezesem wałbrzyskiej Fabryki Wkładów Odzieżowych Camela i przdwodniczącym Sudeckiego Związku  Pracodawców. Często pojawiał się w Częstochowie i aktywnie uczestniczył w działalności Klubu Seniora Skry.
Janusz Seńczuk zmarł 7 grudnia 2018 w Wałbrzychu, miał 85 lat.

 

Zmarł Zbigniew Chmielewski


Nie żyje Zbigniew Chmielewski, Zastępca Prezydenta Miasta Częstochowy I kadencji (1990-1994), Przewodniczący Zespołu Miejskiego ds. Organizacji VI Światowego Dnia Młodzieży i wizyty papieża Jana Pawła II w Częstochowie (1991), długoletni pracownik Urzędu Miasta Częstochowy,  długololetni członek częstochowskiego Klubu Inteligencji Katolickiej (m.in. jego wiceprezes), współzałożyciel Ligi Miejskiej w Częstochowie, absolwent LO im. H. Sienkiewicza i Politechniki Częstochowskiej. Miał 82 lata. 

 

Zmarła Małgorzata Puchalska-Dobosz


Nie żyje dr Małgorzata Puchalska-Dobosz, chirurg radiolog. Zmarła 5 grudnia 2018, miała 64 lata

 

Zmarł Ireneusz Bajor


Nie żyje Ireneusz Bajor, przedsiębiorca w branży gastronomicznej. Zmarł 29 listopada  2018

 

 

Zmarł Andrzej Jamza

Nie żyje Andrzej Jamza, stomatolog. Zmarł 16 listopada 2018, miał 74 lata.

 

Zmarł Marian Pruciak

Nie żyje Marian Pruciak, długoletni mistrz krawiecki. Zmarł 19 listopada 2018, miał 87 lat