Lokalne informacje oraz ciekawe konkursy w jednym miejscu!

Prognoza pogody

Częstochowa - piątek

Dziś jest 25 May 2018 - do końca roku pozostało 220 dni.

Imieniny obchodzą:

Wszystkiego najlepszego!

Następne dni

Co jeść, aby odzyskać formę przed latem? Sprawdź te 5 produktów

Co jeść, aby odzyskać formę przed latem? Sprawdź te 5 produktów

Codzienne obowiązki, stres i brak czasu przyczyniają się do tego, że nasze zimowe, dodatkowe kilogramy zostają z nami często do wakacji. Na kilka dni przed letnim wyjazdem wpadamy w panikę i chcemy w jak najszybszym czasie zgubić kilka centymetrów tu i ówdzie. Podpowiadamy, co jeść, aby wrócić do formy. 

Chcąc wrócić do dobrej kondycji fizycznej i wymarzonej sylwetki, nie możemy skupiać się jedynie na wysiłku fizycznym. Ważna jest także zdrowa i zbilansowana dieta. Poniżej prezentujemy 5 produktów, które warto na stałe włączyć do naszego menu. 
1. Koktajl oczyszczający
Zielone, pomarańczowe, wielokolorowe… Koktajli oczyszczających mamy do wyboru, do koloru. Każdy znajdzie coś dla siebie. Można przygotować je z samych owoców lub warzyw. Najlepsze rezultaty jednak przynoszą te warzywno-owocowe. Dla przykładu: koktajl ze szpinaku, ogórka, selera, jabłka i cytryny umożliwia oczyszczenie organizmu ze szkodliwych substancji. Zawiera także błonnik pokarmowy, witaminy i składniki mineralne. Dodatkowym plusem takich soków jest ich naturalny skład i niska kaloryczność. Warto je włączyć do naszej diety i przygotowywać na drugie śniadanie lub podwieczorek. W ten sposób przyspieszymy nasz metabolizm oraz wspomożemy nasze jelita, nerki i wątrobę w walce z usuwaniem toksyn. 
Takie koktajle działają zbawiennie również na naszą cerę. Codzienne picie szklanki świeżego soku zapobiega starzeniu się skóry i pomaga usunąć pojawiające się niedoskonałości. 
2. Małe przyjemności 
Słodycze na diecie. Niemożliwe? A jednak…  Wystarczy zastosować się do kilku prostych wskazówek i bezkarnie będziemy mogli sięgnąć po słodkie przekąski. Należy jednak jeść je w godzinach porannych (Uwaga! Nie mogą zastąpić nam śniadania). Wtedy dostarczone do organizmu kalorie przydadzą się w ciągu dnia – dodadzą nam energii i od razu nastąpi ich spalanie.
Warto także postępować zgodnie z zasadą: to co jem, jest na tyle niezdrowe, że ta porcja w zupełności na dziś mi wystarczy. 
– Trend bycia fit przekłada się także na rynek słodkich przekąsek. Dostępnych jest coraz więcej produktów z naturalnych składników, pozbawionych sztucznych barwników i konserwantów. Wszystko to sprawia, że nawet osoby dbające o linię i zdrowie bez obaw mogą pozwolić sobie od czasu do czasu na coś słodkiego – komentuje Arkadiusz Drążek z ZPC Brześć, rodzinnej firmy produkującej przekąski z ciasta ptysiowego. 
3. Nowalijki 
Wiosnę i lato kochamy nie tylko za słońce, ale także za młode warzywa. Dlaczego do diety warto włączyć nowalijki? Powodów jest dużo, ale oto kilka z nich. 
Rzodkiewka dzięki obecności związków siarki chroni nas przez chorobami nowotworowymi. Dodatkowo zawiera błonnik, który przyspiesza przemianę materii oraz kwas foliowy, który pomaga zapobiec anemii. 
Zawarty w sałacie chlorofil ma działanie bakteriobójcze, przyspiesza gojenie i chroni przez zarazkami.
Kolejna nowalijka – szczypiorek, w swoim składzie ma kwercetynę, czyli substancję przeciwutleniającą, która zapobiega zakrzepom, miażdżycy i zakażeniom. 
Młode warzywa dostarczają nam wielu cennych witamin i minerałów, dlatego warto sięgać po nie często i nie tylko w momencie, gdy jesteśmy na diecie. 
4. Przyprawy 
Wiele osób nie docenia zbawiennego działania przypraw. Dodają one nie tylko smaku przygotowanym potrawom, ale także pomagają spalić tkankę tłuszczową i przyspieszają metabolizm. Jakie przyprawy warto włączyć do naszej diety? 
Po pierwsze cynamon - pobudza do pracy enzymy, które uczestniczą w metabolizmie węglowodanów. Dodatkowo też reguluje poziom glukozy we krwi.
– Na rynku dostępnych jest coraz więcej produktów z cynamonem. Jego korzenny aromat sprawa, że wykorzystuje się go nie tylko do produkcji słodyczy, ale także doprawia się nim kawę czy herbatę. Stanowi także idealny dodatek do domowej owsianki czy musli – dodaje Arkadiusz Drążek z ZPC Brześć. 
Do naszej diety warto dołączyć także takie przyprawy jak kurkuma, kardamon i chili, które pobudzają system trawienny do wzmożonej pracy, dzięki czemu procesy trawienne przebiegają szybciej. 
5. Olej kokosowy 
Olej kokosowy określany jest najlepszym środkiem na odchudzanie. Wszystko dzięki temu, że nie odkłada się w postaci zbędnego tłuszczu, ale wykorzystywany jest do produkcji energii i spalania kalorii. Dodatkowo jest bardzo sycący i na długo zaspokaja głód. Jedząc posiłek z jego dodatkiem, nie przejemy się, a jednocześnie zabezpieczymy się przed podjadaniem. Idealnie nadaje się do smażenia lub pieczenia. Jest odporny na działanie wysokich temperatur. 
Zaletą oleju kokosowego jest także to, że możemy wykorzystać go również w kosmetyce, jest bowiem składnikiem wielu maseczek nawilżająco-odżywczych i może być stosowany jako krem na noc.  
Praca nad wymarzoną, wakacyjną figurą to nie tylko godziny spędzone na siłowni. To przede wszystkim odpowiednia dieta. Bez niej efekty wypracowane podczas ćwiczeń szybko znikną. Warto jednak pamiętać, że zmiana nawyków żywieniowych nie powinna być chwilowa, a zdrowe menu powinno na stałe zagościć w naszej kuchni.

Sponsor prognozy pogody
Witamy nowego mieszkańca

Dziś urodzili się...

 

 

Julek

 

Pola

 

Nasz skarb

10 maja o 10:40 urodził się nasz trzeci skarb. Jest śliczny i bardzo podobny do mamy, Agnieszka Gierzyńska-Kierwińska.

Uwaga! Objazd

Utrudnienia w komunikacji

Nowy odcinek DW 908
Do ruchu został dopuszczony nowy odcinek DW 908 – przedłużenie al. Bohaterów Monte Cassino do ul. Dźbowskiej. Kierowcy, piesi i rowerzyści mogą już z niego korzystać.

 

Całkowite zamknięcie ul. Żareckiej w Janowie

Zgodnie z informacją firmy DROG-BUD - wykonawcy robót na drodze wojewódzkiej na odcinku Janów-Żarki - od środy 4 kwietnia 2018 r.  całkowicie nieprzejezdna będzie ulica Żarecka w Janowie (od rynku w Janowie do początku muru w Złotym Potoku)

 

.Naprawy gwarancyjne

Rozpoczęto naprawy gwarancyjne związane z uszkodzeniami konstrukcji jezdni na odcinku I i II Alei oraz placu Biegańskiego - informuje Miejski Zarząd Dróg i Transportu. Będą się wiązać z utrudnieniami w ruchu. .
Ograniczenia w ruchu będą występowały do końca lipca tego roku.

 

Wyjątki w kursowaniu autobusów i tramwajów w 2018 roku
31 maja (czwartek) – Boże Ciało – rozkłady niedzielne
1 czerwca (piątek) – piątek pomiędzy Świętem Bożego Ciała a weekendem - rozkłady sobotnie
15 sierpnia (środa) – Święto Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny – rozkłady niedzielne
1 listopada (czwartek) – Wszystkich Świętych – rozkłady sobotnie
2 listopada (piątek) – piątek pomiędzy Świętem Wszystkich Świętych a weekendem – rozkłady sobotnie
24 grudnia (poniedziałek) – Wigilia – rozkłady sobotnie
25 grudnia (wtorek) – Święto Bożego Narodzenia – rozkłady niedzielne
26 grudnia (środa) – Święto Bożego Narodzenia – rozkłady niedzielne
31 grudnia (poniedziałek) – Sylwester – rozkłady sobotnie
Nocna weekendowa komunikacja autobusowa oprócz wszystkich weekendów, będzie kursowała w następujące noce:
Maj: z 1 na 2; z 2 na 3; z 3 na 4; z 31 na 1 czerwca
Listopad: z 1 na 2
Grudzień: z 23 na 24; z 24 na 25; z 25 na 26; z 30 na 31; z 31 na 1 stycznia 2019 r.

 

 

Pożegnania

Zmarła Elżbieta Gonet


Nie żyje lek. med. Elżbieta Gonet, długoletni ordynator Oddziału Pediatrii Szpitala Górniczego w Blachowni. Zmarła 16 maja 2018, miała 81 lat.

 

Zmarł Andrzej Kwapisz


Nie żyje Andrzej Kwapisz. starosta częstochowski w l. 2006 – 2017, radny powiatu częstochowskiego w l. 1998 – 2002 oraz 2006 – 2018, członek Zarządu Powiatu  Częstochowskiego w l. 1998 – 2004, prezes Ochotniczej Straży Pożarnej w Borownie w l. 1995 – 2000, długoletni działacz struktur wojewódzkich i powiatowych PSL. Zmarł w nocy z 1 na 2 maja 2018, miał 73 lata.

 

Zmarła Maria Kazimiera Rosiek

Nie żyje Maria Kazimiera Rosiek, pedagog. Zmarła 13 kwietnia 2018. Miała 89 lat

 

Zmarł o. Bronisław Zapłotny

Nie żyje o. Bronisław Zapłotny, paulin. Zmarł 16 kwietnia 2018. Miał 86 lat.

 

Zmarł br. Zbigniew Kursa


Nie żyje br. Zbigniew Kursa, paulin. Zmarł na Jasnej Górze 7 kwietnia 2018. Miał 72 lata. 

 

Zmarła Urszula Sejfryd Betnarska 

Nie żyje Urszula Sejfryd Betnarska, lekarz medycyny. Zmarła 1 kwietnia 2018. Miała 79 lat.

 

Zmarł Stanisław Rak


Nie żyje Stanisław Rak, b. prezes i dyrektor Częstochowskiego Przedsiebiorstwa Komunalnego. Zmarł 31 marca 2018, miał 64 lata.

 

Zmarła Anna Zajic


Nie żyje Anna Zajic, pedagog, prezes Polskiego Stowarzyszenia Pedagogicznego i Psychologicznego "Macierz". Zmarła 24 marca 2018, miała 58 lat.

 

Zmarła Alicja Najzarek

Nie żyje Alicja Najzarek, lekarz medycyny. Zmarła 23 marca 2018, miała 85 lat. 
 

 

Zmarł Zdzisław Jałowiecki

Nie żyje Zdzisław Jałowiecki, związany z drużyną Włókniarza jako zawodnik w latach 50. i początkach 60. (zdobył z nią Drużynowe Mistrzostwo Polski w 1959 r.), następnie trener i działacz klubu. Zmarł 17 marca 2018 r., miał 84 lata

 

Zmarł Ryszard Jarosław Gondek


Nie żyje Ryszard Jarosław Gondek, były nauczyciel wychowania fizycznego w LO im. H. Sienkiewicza i trener lekkoatletyki, wychowawca najlepszych zawodniczek w Polsce w biegach średnich: Małgorzaty Rydz, Moniki Suchodolskiej, Anny Struskiej. Zmarł 7 marca 2018, miał 65 lat.

 

Zmarła Grażyna Czyż

Nie żyje Grażyna Czyż, długoletni nauczyciel szkół częstochowskich i dyrektor Szkoły Podstawowej  nr 16. Zmarła. 4 marca 2018, miała 72 lata,

 

Zmarła Jadwiga Gawrychowska

Nie żyje mgr Jadwiga Gawrychowska z d. Tanek, była więźniarka obozów koncentracyjnych w Oświęcimiu i Ravensbrück. Zmarła 3 marca 2018, miała  91  lat

 

Zmarł Jan Wojciechowski

Nie żyje Jan Wojciechowski, lekarz medycyny.Zmarł 3 marca 2018, miał 74 lata.