Lokalne informacje oraz ciekawe konkursy w jednym miejscu!

Prognoza pogody

Częstochowa - wtorek

Dziś jest 20 November 2018 - do końca roku pozostało 41 dni.

Imieniny obchodzą:

Wszystkiego najlepszego!

Następne dni

Co jeść, aby odzyskać formę przed latem? Sprawdź te 5 produktów

Co jeść, aby odzyskać formę przed latem? Sprawdź te 5 produktów

Codzienne obowiązki, stres i brak czasu przyczyniają się do tego, że nasze zimowe, dodatkowe kilogramy zostają z nami często do wakacji. Na kilka dni przed letnim wyjazdem wpadamy w panikę i chcemy w jak najszybszym czasie zgubić kilka centymetrów tu i ówdzie. Podpowiadamy, co jeść, aby wrócić do formy. 

Chcąc wrócić do dobrej kondycji fizycznej i wymarzonej sylwetki, nie możemy skupiać się jedynie na wysiłku fizycznym. Ważna jest także zdrowa i zbilansowana dieta. Poniżej prezentujemy 5 produktów, które warto na stałe włączyć do naszego menu. 
1. Koktajl oczyszczający
Zielone, pomarańczowe, wielokolorowe… Koktajli oczyszczających mamy do wyboru, do koloru. Każdy znajdzie coś dla siebie. Można przygotować je z samych owoców lub warzyw. Najlepsze rezultaty jednak przynoszą te warzywno-owocowe. Dla przykładu: koktajl ze szpinaku, ogórka, selera, jabłka i cytryny umożliwia oczyszczenie organizmu ze szkodliwych substancji. Zawiera także błonnik pokarmowy, witaminy i składniki mineralne. Dodatkowym plusem takich soków jest ich naturalny skład i niska kaloryczność. Warto je włączyć do naszej diety i przygotowywać na drugie śniadanie lub podwieczorek. W ten sposób przyspieszymy nasz metabolizm oraz wspomożemy nasze jelita, nerki i wątrobę w walce z usuwaniem toksyn. 
Takie koktajle działają zbawiennie również na naszą cerę. Codzienne picie szklanki świeżego soku zapobiega starzeniu się skóry i pomaga usunąć pojawiające się niedoskonałości. 
2. Małe przyjemności 
Słodycze na diecie. Niemożliwe? A jednak…  Wystarczy zastosować się do kilku prostych wskazówek i bezkarnie będziemy mogli sięgnąć po słodkie przekąski. Należy jednak jeść je w godzinach porannych (Uwaga! Nie mogą zastąpić nam śniadania). Wtedy dostarczone do organizmu kalorie przydadzą się w ciągu dnia – dodadzą nam energii i od razu nastąpi ich spalanie.
Warto także postępować zgodnie z zasadą: to co jem, jest na tyle niezdrowe, że ta porcja w zupełności na dziś mi wystarczy. 
– Trend bycia fit przekłada się także na rynek słodkich przekąsek. Dostępnych jest coraz więcej produktów z naturalnych składników, pozbawionych sztucznych barwników i konserwantów. Wszystko to sprawia, że nawet osoby dbające o linię i zdrowie bez obaw mogą pozwolić sobie od czasu do czasu na coś słodkiego – komentuje Arkadiusz Drążek z ZPC Brześć, rodzinnej firmy produkującej przekąski z ciasta ptysiowego. 
3. Nowalijki 
Wiosnę i lato kochamy nie tylko za słońce, ale także za młode warzywa. Dlaczego do diety warto włączyć nowalijki? Powodów jest dużo, ale oto kilka z nich. 
Rzodkiewka dzięki obecności związków siarki chroni nas przez chorobami nowotworowymi. Dodatkowo zawiera błonnik, który przyspiesza przemianę materii oraz kwas foliowy, który pomaga zapobiec anemii. 
Zawarty w sałacie chlorofil ma działanie bakteriobójcze, przyspiesza gojenie i chroni przez zarazkami.
Kolejna nowalijka – szczypiorek, w swoim składzie ma kwercetynę, czyli substancję przeciwutleniającą, która zapobiega zakrzepom, miażdżycy i zakażeniom. 
Młode warzywa dostarczają nam wielu cennych witamin i minerałów, dlatego warto sięgać po nie często i nie tylko w momencie, gdy jesteśmy na diecie. 
4. Przyprawy 
Wiele osób nie docenia zbawiennego działania przypraw. Dodają one nie tylko smaku przygotowanym potrawom, ale także pomagają spalić tkankę tłuszczową i przyspieszają metabolizm. Jakie przyprawy warto włączyć do naszej diety? 
Po pierwsze cynamon - pobudza do pracy enzymy, które uczestniczą w metabolizmie węglowodanów. Dodatkowo też reguluje poziom glukozy we krwi.
– Na rynku dostępnych jest coraz więcej produktów z cynamonem. Jego korzenny aromat sprawa, że wykorzystuje się go nie tylko do produkcji słodyczy, ale także doprawia się nim kawę czy herbatę. Stanowi także idealny dodatek do domowej owsianki czy musli – dodaje Arkadiusz Drążek z ZPC Brześć. 
Do naszej diety warto dołączyć także takie przyprawy jak kurkuma, kardamon i chili, które pobudzają system trawienny do wzmożonej pracy, dzięki czemu procesy trawienne przebiegają szybciej. 
5. Olej kokosowy 
Olej kokosowy określany jest najlepszym środkiem na odchudzanie. Wszystko dzięki temu, że nie odkłada się w postaci zbędnego tłuszczu, ale wykorzystywany jest do produkcji energii i spalania kalorii. Dodatkowo jest bardzo sycący i na długo zaspokaja głód. Jedząc posiłek z jego dodatkiem, nie przejemy się, a jednocześnie zabezpieczymy się przed podjadaniem. Idealnie nadaje się do smażenia lub pieczenia. Jest odporny na działanie wysokich temperatur. 
Zaletą oleju kokosowego jest także to, że możemy wykorzystać go również w kosmetyce, jest bowiem składnikiem wielu maseczek nawilżająco-odżywczych i może być stosowany jako krem na noc.  
Praca nad wymarzoną, wakacyjną figurą to nie tylko godziny spędzone na siłowni. To przede wszystkim odpowiednia dieta. Bez niej efekty wypracowane podczas ćwiczeń szybko znikną. Warto jednak pamiętać, że zmiana nawyków żywieniowych nie powinna być chwilowa, a zdrowe menu powinno na stałe zagościć w naszej kuchni.

Sponsor prognozy pogody
Witamy nowego mieszkańca

Dziś urodzili się...

 

 

 

Julek

 

Pola

 

Nasz skarb

10 maja o 10:40 urodził się nasz trzeci skarb. Jest śliczny i bardzo podobny do mamy, Agnieszka Gierzyńska-Kierwińska.

Uwaga! Objazd

Utrudnienia w komunikacji

Czasowe utrudnienia w ruchu w Alejach
Na czasowe utrudnienia w ruchu w Alejach możemy się natknąć do 20 listopada – związane są z finalizacją prac gwarancyjnych. Dzień dłużej potrwa tam gruntowne oczyszczanie chodników i jezdni – informuje MZDiT.    
W ciągu alei Najświętszej Maryi Panny oraz w obrębie skrzyżowań alei z  przyległymi drogami możemy napotkać chwilowe utrudnienia w postaci zwężenia i wygrodzenia. Utrudnienia związane są z finalizacją prac gwarancyjnych i potrwają do 20 listopada.
Ponadto dobiegają końca roboty związane z gruntownym oczyszczaniem nawierzchni pasaży, chodników i jezdni w ciągu alei NMP – one także mogą generować czasowe niedogodności. Wspomniane prace zakończą się 21 listopada.

Utrudnienia w ruchu
W najbliższych dniach na niektórych częstochowskich drogach mogą występować utrudnienia w ruchu. Dotyczą one al. Jana Pawła II oraz  ulic Korkowej i Szczytowej.
* ALEJA JANA PAWŁA II
5 listopada rozpoczęła się budowa ścieżki rowerowej w al. Jana Pawła II na odcinku od ul. Wilsona do al. Armii Krajowej. Roboty, oprócz budowy samej ścieżki i chodnika, obejmują przebudowę zatoki autobusowej. W związku z prowadzonymi pracami utrudnienia wystepują na jezdni w kierunku Ronda Trzech Krzyży.
* KORKOWA
Również od 5 listopada zamknięta jest ul. Korkowa, na odcinku od ul. Grzybowskiej do ul. Kusocińskiego. Utrudnienia związane są z przebudową ulicy.
* SZCZYTOWA
7 listopada rozpoczęły się prace związane z przebudową chodnika na ul. Szczytowej. Zakres robót obejmuje wykonanie obustronnego chodnika wraz z wjazdami. Ul. Szczytowa pozostanie zamknięta dla ruchu kołowego na czas prowadzenia robót.

 

Zmiany na linii nr 15

W związku z remontem nawierzchni autobusy tej linii nie będą kursować ulicą Korkową od skrzyżowania z ulicami Bór, Wypalanki i Grzybowską do pętli autobusowej. W obu kierunkach pojadą ulicami Wypalanki i Poselską do Korkowej – informuje MZDiT.
W związku z remontem nawierzchni od 5 listopada przez około 3 tygodnie nie będzie możliwy przejazd autobusów linii nr 15 ulicą Korkową od skrzyżowania z ulicami Bór, Wypalanki i Grzybowską do pętli autobusowej KORKOWA.
W związku z tym autobusy linii 15 będą kursować w obu kierunkach tak jak linia nr 20, przez ulice Wypalanki i Poselską do Korkowej.
Przystanki WITAMINOWA i KUSOCIŃSKIEGO na czas remontu zostają w obu kierunkach zawieszone.
Na trasie objazdu obsługa pasażerek i pasażerów obowiązuje na wszystkich przystankach.

 

Ponownie otwarta linia Złoty Potok przez Lusławice do Częstochowy 

Firma przewozowa MAT-BUS z Żarek ponownie otwiera linię na trasie Złoty Potok przez Lusławice do Częstochowy (ul. Focha).
Ponowne otwarcie linii zaplanowano na 2 lipca. 
Odjazdy do Złotego Potoku z ul. Focha w Częstochowie zaplanowano na godz.: 8.20 i 11.30 oraz 14.00 - od poniedziałku do soboty i w niedziele (oprócz świąt); 15.55 - od poniedziałku do piątku (oprócz świąt); 17.00 - w soboty, 18.00 - od poniedziałku do piątku (oprócz świąt).
Odjazdy do Częstochowy: 6.45 - od poniedziałku do piątku (oprócz świąt); 7.00 - w soboty i niedziele; 9.20 i 12.35 - od poniedziałku do soboty  i w niedziele (oprócz świąt), 15.00 - od poniedziałku do soboty (oprócz świąt); 17.00 - od poniedziałku do piątku (oprócz świąt). 
Przejazd na całej trasie trwa 59 minut.
Firma zwraca się z prośbą o przedstawianie kierowcom autobusów sugestii dotyczących zmian rozkładu jazdy.

 

Wyjątki w kursowaniu autobusów i tramwajów w 2018 roku
24 grudnia (poniedziałek) – Wigilia – rozkłady sobotnie
25 grudnia (wtorek) – Święto Bożego Narodzenia – rozkłady niedzielne
26 grudnia (środa) – Święto Bożego Narodzenia – rozkłady niedzielne
31 grudnia (poniedziałek) – Sylwester – rozkłady sobotnie
Nocna weekendowa komunikacja autobusowa oprócz wszystkich weekendów, będzie kursowała w następujące noce:
Grudzień: z 23 na 24; z 24 na 25; z 25 na 26; z 30 na 31; z 31 na 1 stycznia 2019 r.

 

 

Pożegnania

Zmarł Andrzej Jamza

Nie żyje Andrzej Jamza, stomatolog. Zmarł 16 listopada 2018, miał 74 lata.

 

Zmarł Marian Pruciak

Nie żyje Marian Pruciak, długoletni mistrz krawiecki. Zmarł 19 listopada 2018, miał 87 lat