Aktualizacja przedsięwzięć programu rewitalizacji
2020-07-20
Częstochowianki i częstochowianie do 31 lipca mogą zgłaszać nowe pomysły dotyczące rozwiązywania indywidualnych problemów społecznych, gospodarczych lub przestrzennych w mieście - informuje Biuro Prasowe Urzędu Miasta
Wydział Polityki Społecznej rozpoczyna prace nad aktualizacją projektów i przedsięwzięć podstawowych i uzupełniających Programu Rewitalizacji dla Miasta Częstochowy na lata 2017-2023.
Własne propozycje wystarczy przesłać wypełniając fiszkę projektową (do znalezienia na stronie http://www.czestochowa.pl/page/7,aktualnosci.html?id=14315).
Zgłaszane pomysły powinny być ukierunkowane na rozwiązanie indywidualnych problemów społecznych, gospodarczych lub przestrzennych obszaru miasta. Na wsparcie mogą liczyć zwłaszcza przedsięwzięcia służące aktywizacji społecznej i zawodowej mieszkańców zdegradowanego obszaru gminy. Inwestycje w infrastrukturę powinny mieć względem nich charakter uzupełniający i powiązany.
W przypadku projektów infrastrukturalnych fiszkę wypełnia osoba/podmiot posiadający tytuł prawny do nieruchomości, a w przypadku projektów tzw. miękkich – osoba/podmiot, jeśli proponowany projekt w całości mieści się w zakresie jego działalności.
Wpisanie projektu do Programu Rewitalizacji nie gwarantuje środków na jego realizację. Będzie jednak podstawą do uzyskania wsparcia z przeznaczonych na rewitalizację instrumentów unijnych i krajowych lub korzystania z preferencji w innych programach.
Należy pamiętać, że wpisanie projektu do Programu Rewitalizacji to dopiero początkowy etap starań o dofinansowanie unijne. W następnej kolejności wnioskodawca będzie musiał przygotować kompletną dokumentację aplikacyjną.
Wypełnioną fiszkę należy przekazać do 31 lipca 2020 r. na adres: ps@czestochowa.um.gov.pl
W razie pytań można się kontaktować z Wydziałem Polityki Społecznej Urzędu Miasta Częstochowy: tel. 34 370 72 64, 34 370 76 31