Jura Krakowsko-Częstochowska z tytułem Polskiej Marki Turystycznej
2022-03-10
Związek Gmin Jurajskich odebrał oficjalny tytuł Polskiej Marki Turystycznej dla Jury Krakowsko-Częstochowskiej – informuje Biuro Prasowe Urzędu Miasta.
Od momentu rozpoczęcia przez Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polską Organizację Turystyczną projektu dotyczącego marek turystycznych Związek Gmin Jurajskich zrzeszający jurajskie miasta i gminy ubiegał się o tytuł Polskiej Marki Turystycznej dla krainy geograficznej między Krakowem a Częstochową.
W 2019 r. udało się zdobyć tytuł kandydata Polskiej Marki Turystycznej. W kolejnych latach przeprowadzono liczne działania promocyjne, operacyjne oraz inwestycyjne, aby wzmocnić potencjał, postrzeganie oraz wizerunek marki.
Te działania to m.in.:
- przygotowanie i uzgodnienie ze wszystkimi zainteresowanymi podmiotami Strategii Rozwoju Marki Turystycznej „Jura Krakowsko-Częstochowska”;
- opracowanie nowego logo Jury Krakowsko-Częstochowskiej wraz z systemem identyfikacji wizualnej;
- opracowanie i wdrożenie Jurajskiego systemu certyfikacji produktów i usług turystycznych „Jurajski Certyfikat Jakości”;
- promocja w mediach społecznościowych, na stronach www; wydawanie przewodników, map, informatorów sygnowanych marką Jury Krakowsko-Częstochowskiej;
- współorganizacja największej imprezy turystyczno-artystyczno-promocyjnej na Jurze – festiwalu Juromania – Święta Jury Krakowsko-Częstochowskiej; wydarzenia odbywającego się corocznie w trzeci weekend września w kilkudziesięciu miejscach na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej (w 2021 r. Juromania zdobyła certyfikat POT za najlepszy produkt turystyczny oraz tytuł najlepszego produktu turystycznego w głosowaniu internautów).
Jak widać, wspólne wysiłki podejmowane przez gminy członkowskie i biuro ZGJ na rzecz promocji regionu przynoszą wymierne efekty. Uzyskanie tytułu Polskiej Marki Turystycznej pozwoli jeszcze skuteczniej budować potencjał turystyczny Jury.
Tytuł Polskiej Marki Turystycznej odebrali w czasie gali w Kielcach przewodniczący Związku Gmin Jurajskich Adam Markowski oraz dyrektor biura ZGJ Robert Nieroda.
Laureaci tytułu Polska Marka Turystyczna mogą korzystać ze wsparcia Polskiej Organizacji Turystycznej w prowadzeniu działań promocyjnych, m.in. z obniżonego kosztu udziału w branżowych targach w kraju i za granicą oraz w wystawach i wydarzeniach promocyjnych, produkcji materiałów promocyjnych, organizacji podróży studyjnych dla przedsiębiorców, mediów i potencjalnych kontrahentów. Polska Marka Turystyczna (tytuł ma dotychczas zaledwie kilka regionów turystycznych i miast w kraju) jest prestiżowym certyfikatem mającym oznaczać jakość, atrakcyjność i niezawodność, będącym dla turystów wskazówką przy planowaniu podróży.
Fot. Biuro Prasowe Urzędu Miasta