Bartek Mirecki w Mistrzostwach Polski Rallycross!
2020-08-07
W tym roku częstochowianin Bartłomiej Mirecki stanie przez nowym wyzwaniem w swojej karierze. Po raz pierwszy wystartuje w cyklu zawodów rallycross. Poza tegorocznymi startami w wyścigach długodystansowych, za kierownicą samochodu klasy TCR, Bartłomiej Mirecki zmierzy się z torami o nawierzchni szutrowo-asfaltowej. 24-latek będący m.in. mistrzem Europy FIA CEZ (za kierownicą formuły Renault) oraz wielokrotnym mistrzem Polski w wyścigach, w rallycross zasiądzie za kierownicą Fiata Seicento.
Mistrzostwa Polski rallycross to bardzo widowiskowy cykl, w którym dozwolona jest bezpośrednia rywalizacja z przeciwnikami, co dodaje pikanterii każdemu wyjazdowi na tor.
-Czas na zmiany! Rallycross to coś całkowicie nowego dla mnie, po tylu latach wyścigów płaskich i paru występach „rajdowych” podczas Barbórki Warszawskiej, pora na połączenie obu nawierzchni - asfalt + szuter. Ta dyscyplina to dla mnie nowość i coś całkowicie szalonego. Dużo więcej bezpośredniej walki, której nie ma w formułach oraz wysokich klasach samochodów z dachem i jazda po szutrowej nawierzchni, wraz z Joker Lapem, to czysta taktyka. Miałem już okazję odbyć kilka treningów i jestem bardzo optymistycznie nastawiony do tego, co się tutaj dzieje. Wybór samochodu może dla wielu wydawać się zabawny, bo do niedawna ścigałem się formułami, wysokimi seriami aut turystycznych, a w tym roku nawet autem klasy TCR, ale to małe Seicento ma naprawdę sporą moc i daje ogromną frajdę z jazdy przy stosunkowo niskich nakładach finansowych. Dzięki niskim kosztom serwisowym obcierki i przepychanki na torze, które kochają kibice tego sportu, nie są nikomu straszne. To będzie świetna zabawa, a jeżeli uda się przy tym przywieźć choć jeden puchar - będę naprawdę zadowolony. Z walki koło w koło na pewno nie zrezygnuję! - mówi Bartłomiej Mirecki.
Mistrzostwa Polski Rallycross to w tym roku cztery weekendy wyścigowe. Miały być także zawody za granicą, ale niepewna sytuacja związana z pandemią nie pozwoliła ich rozegrać. Bartłomiej Mirecki weźmie udział we wszystkich czterech zaplanowanych rundach - oznacza to dwa weekendy wyścigowe na torze Słomczyn oraz dwie w Toruniu. Najbliższe zawody zaplanowano na 14 sierpnia.
Bartłomieja Mireckiego podczas zawodów obsługiwać będzie zespół, który założył wraz ze swoim ojcem - Pawłem Mireckim. W sumie częstochowski zespół BM Racing Team wystawi w Mistrzostwach Polski Rallycross pięć samochodów. Wystartują - poza Bartkiem - Szymon Jabłoński, Paweł Wysmyk i Piotr Ostrowski.
Nie tylko rallycross!
Sezon 2020, który ze względu na pandemię koronawirusa długo stał pod znakiem zapytania, to dla Bartka Mireckiego nie tylko starty w rallycrossie. Wraz z Szymonem Jabłońskim rywalizują w wyścigach długodystansowych w ramach Mistrzostw Europy FIA CEZ oraz Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski. W ramach obu serii Bartek i Szymon wygrali już swoje pierwsze wyścigi
Talent, jakich mało!
Bartłomiej Mirecki to oddany pasji, utalentowany kierowca wyścigowy z Częstochowy. Mistrz Europy Centralnej, wielokrotny mistrz Polski, zdobywca tytułu II wicemistrza w serii Formula Renault NEC nazywanego przedsionkiem Formuły 1 (najlepszy wynik Polaka w historii). Bartłomiej Mirecki to też jedyny Polak zaproszony na testy do Ferrari Driver Academy oraz FIA Young Driver Excellence Academy. Karierę w motorsporcie rozpoczął od kartingu w wieku 10 lat.
W 2011 roku wsiadł do samochodu. Rok później, jako najmłodszy zawodnik w historii, zdobył Mistrzostwo Polski KIA Lotos Race. Swój wyczyn powtórzył w roku 2013. W roku 2015 zadebiutował w prestiżowych wyścigach serii Formula Renault 2.0 NEC. Osiągnął historyczny wynik, zdobywając tytuł II wicemistrza Formula Renault 2.0 NEC. To najlepszy wynik polskiego zawodnika w długoletniej historii tej serii. W tym samym roku Bartłomiej Mirecki został także wicemistrzem Europy Centralnej FIA CEZ, mistrzem FIA ESET V4 CUP i zdobywcą pucharu Formula Trophy.
W 2018 roku poprawił swój wynik i został mistrzem Europy Centralnej FIA CEZ. Do tego, podobnie jak rok wcześniej, dołączył mistrzostwo FIA ESET V4 CUP i puchar Formula Trophy. Wywalczył też wicemistrzostwo Polski WSMP w sprincie, a także wicemistrzostwo Polski WSMP Endurance.
Rok 2019 to kolejne sukcesy:
- mistrzostwo ESET V4 CUP - w klasie Formuł
- wicemistrzostwo Europy Centralnej FIA CEZ - w klasie Formuł Mistrzostwo Polski WSMP w wyścigach sprinterskich
- mistrzostwo Polski WSMP w wyścigach długodystansowych (w klasie)
- II wicemistrzostwo Polski WSMP w wyścigach długodystansowych w klasyfikacji generalnej II wicemistrzostwo Polski WSMP w wyścigach długodystansowych.
Czym jest rallycross? (informacja organizatora cyklu)
Rallycross to forma krótkich, ale bardzo emocjonujących i efektownych wyścigów samochodowych odbywających się na zamkniętych obiektach (torach) o mieszanej, szutrowo-asfaltowej nawierzchni. Długość toru to około 1 km. Wyjątkiem są tu francuskie rozgrywki Trophee Andros, które także spełniają kryteria rallycrossu, z tą jednak różnicą, że odbywają się na śniegu i lodzie.
W rallycrossie cała akcja rozgrywa się na krótkim i kompaktowym obiekcie, dzięki czemu widzowie zgromadzeni na trybunach, jak również przed telewizorami, mogą jednocześnie oglądać pojedynki w praktycznie każdym miejscu toru. Walka jest niezwykle zacięta, a między samochodami bardzo często dochodzi do kontaktów i przepychanek, a to wszystko przy wysokich prędkościach i w widowiskowych poślizgach.
Wyniki zawodników BM Racing Team na bieżąco śledzić można na portalach społecznościowych www.facebook.com/bmracingteam , www.facebook.com/bartlomiejmireckiofficial oraz www.Instagram.com/bm_racing_team i www.bartekmirecki.pl